October 24, 2025

2025 වසරේ මුල් මාස හය අවසන් වන විට, රටේ මූල්‍ය ආයතන විසින් වාහන මිලදී ගැනීමේ ණය ලෙස ආසන්න වශයෙන් රුපියල් බිලියන 1,161ක් ලබා දී ඇති බව ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුව නිවේදනය කළේය.

ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවේ නියෝජ්‍ය අධිපති J. P. R. කරුණාරත්නට අනුව, මෙම ණයවලින් වැඩි ප්‍රමාණයක් ලීසිං පහසුකම් යටතේ නිකුත් කර ඇත.

දෙවැනි විශාලතම කොටස උකස් පාදක වාහන ණයයි.

2025 දෙවැනි කාර්තුවේ මූල්‍යමය ස්ථාවරත්ව දර්ශක ඉදිරිපත් කිරීම සඳහා බදාදා (23) පැවති මාධ්‍ය හමුවකදී ඔහු මෙම අදහස් පළ කළේය.

2025 පළමු භාගය තුළ බලපත්‍රලාභී මූල්‍ය සමාගම් අංශයේ මුළු දළ ණය සහ අත්තිකාරම් රුපියල් බිලියන 1,837ක් වූ බව මහ බැංකුව තවදුරටත් අනාවරණ කළේය.

මෙම එකතුවෙන්, වාහන ණය 63.2%ක් වූ අතර එය ආසන්න වශයෙන් රුපියල් බිලියන 1,161ක වටිනාකමක් නියෝජනය කරයි.

මෙම වාර්තාවේ සඳහන් වූයේ රන් ණය, මෙම අංශය තුළ මුළු ණය දීමෙන් 19.4%ක් වූ බවයි.

මේ අතර, බැංකු අංශය විසින් නිවාස සඳහා රුපියල් බිලියන 1,010.3ක ණය ලබා දී ඇති අතර එය මුළු පෞද්ගලික අංශයේ ණය දීමෙන් 40.7%කට සමාන වේ.

මෙය 2024 එම කාලය තුළ නිකුත් කරන ලද රුපියල් බිලියන 736.4ට සාපේක්ෂව 14.8%ක වැඩිවීමක් සනිටුහන් කරයි.

බස්නාහිර පළාත ගෘහස්ථ ණය ගැනීම්වල ඉහළම අගය වාර්තා කළේය.

පෙබරවාරි මාසයේ වාහන ආනයන සීමාවන් ඉවත් කිරීම අපේක්ෂා කළ ප්‍රමාණයට වඩා ඉහළ ඉල්ලුමක් ඇති කළ බවත්, එමඟින් වාහන ණය ඉහළ යෑමට හේතු වූ බවත් මහ බැංකු අධිපති ආචාර්ය නන්දලාල් වීරසිංහ පැවසීය.

“ඉල්ලුමේ තියුණු වැඩිවීම වසර පහකට ආසන්න කාලයක් තිස්සේ පැවති සමුච්චිත අවශ්‍යතාවයකින් පසු ස්වාභාවික ප්‍රතිචාරයක්. ගොඩගැසී තිබුණු එක දැන් සපුරා තිබෙන නිසා, වාහන ඉල්ලුම දැන් ක්‍රමයෙන් ස්ථාවර වෙමින් පවතිනවා. ලබන වසරේ සාමාන්‍ය මට්ටමට පැමිණෙනු ඇතැයි අපේක්ෂා කරනවා.” යැයි ආචාර්ය වීරසිංහ පැහැදිලි කළේය.

වාහන ආනයනය ඉහළ යෑම රජයේ ආදායම ඉහළ නැංවීමට ද හේතු වූ බවත්, එමඟින් 2025 සඳහා රාජ්‍ය මූල්‍ය ඉලක්ක ඉක්මවා යෑමට හැකි වූ බවත් ඔහු පැවසීය.

මහ බැංකුව මුලින් වසර සඳහා වාහන ආනයනය අමෙරිකානු ඩොලර් බිලියන 1.2ක් පමණ වනු ඇතැයි ඇස්තමේන්තු කර තිබුණද, වසර අවසන් වන විට සත්‍ය අගය අමෙරිකානු ඩොලර් බිලියන 1.5 ඉක්මවිය හැකි බව ආචාර්ය වීරසිංහ සඳහන් කළේය.

කෙසේවෙතත්, ලීසිං සහ උකස් පදනම් කරගත් වාහන ණය අතර වෙනස හඳුනා ගන්නා සවිස්තරාත්මක දත්ත තවමත් නොමැති බව ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවේ නිලධාරීහු පැහැදිලි කළහ.