September 14, 2025

තුන්වැනි රටවල් හරහා ආනයනය කරන ලද වාහන 1,000ක් පමණ සම්බන්ධයෙන් ඇති වී තිබෙන ගැටලුව අවසන් කිරීම සඳහා මුදල් අමාත්‍යාංශය, ආනයන අපනයන දෙපාර්තමේන්තුව, රේගුව සහ නීතිපතිවරයා යන ආයතනවල නියෝජිතයන් මෙම සතියේ අධිකරණයට යෝජනා ඉදිරිපත් කිරීමට නියමිතය.

අඩු බදු ගෙවීම සඳහා ණයවර ලිපි හරහා ආනයනය කිරීමෙන් පසු එම වාහන මාස තුනකට ආසන්න කාලයක් වරායේ රැඳී තිබේ.

මූලික සැලැස්ම වූයේ වාහන ඔවුන්ගේ උපන් රටට නැවත අපනයනය කිරීමය.

එය ලෝක වෙළඳ සංවිධානය (WTO) සහ රේගු දෙපාර්තමේන්තුව අතර තක්සේරු ගිවිසුම උල්ලංඝනය කිරීමක් බැවින් එම පියවර අත්හැර දමන ලදී.

රේගුවට අවශ්‍ය ප්‍රකාශන සිදු කර ඇති බව පවසමින් ආනයනකරුවන් හය දෙනෙක් තම වාහන නිදහස් කිරීම සඳහා දිස්ත්‍රික් අධිකරණයෙන් සහනයක් ඉල්ලා සිටියහ.

දේශසීමා ණයවර ලිපි යනු සිංගප්පූරුව වැනි තුන්වැනි රටක විවෘත කරන ලද ණයවර ලිපි වන අතර, පළමු රට ජපානය වැනි තවත් එකකි.

මෙලෙස වාහන ආනයනය කිරීමෙන් වාහනයේ මුල් වටිනාකම ප්‍රකාශ කිරීම මඟ හැරීමට ඉඩ සලසන අතර අධික තීරුබදු වළක්වයි.

“මෙම ගැටලුව විසඳා ගත හැකි වන පරිදි අධිකරණයට විසඳුමක් යෝජනා කිරීමට අපි බලාපොරොත්තු වෙනවා,” යනුවෙන් රේගු නිලධාරියෙක් ප්‍රකාශ කර තිබේ.

මෙම වසරේ පෙබරවාරි 1 වැනිදා වාහන ආනයනය ලිහිල් කිරීමෙන් පසු, වාහන 213,500ක් පමණ ආනයනය කර ඇත.

මෙයට යතුරුපැදි ද ඇතුළත් වේ.

සැප්තැම්බර් 7 වැනිදා දක්වා මෙම ආනයනවල රක්ෂණ ඇතුළු මුළු ආනයන වටිනාකම රුපියල් බිලියන 314ක් වන අතර, වාහනවලින් ලැබුණු මුළු බදු ආදායම රුපියල් බිලියන 446.84 කි.

මේ දක්වා, අමෙරිකානු ඩොලර් බිලියන 1කට වඩා වැඩි රක්ෂණ ඇතුළු මුළු ආනයන වටිනාකමක් ඇති වාහන නිෂ්කාශනය කර ඇත.