May 20, 2023

ඩිජිටල් වේදිකාවල(Online Selling) ක්‍රියාත්මක වන අන්තර්ජාල විකුණුම්කරුවන්ගේ ක්‍රියාකාරකම් නියාමනය කිරීම අරමුණු කරගත් විශේෂ ගැසට් නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබඳ අධිකාරිය පාරිභෝගික අයිතීන් සුරක්ෂිත කිරීම සඳහා සුවිශේෂී පියවරක් ගෙන තිබේ.

පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබඳ අධිකාරියේ සභාපති ශාන්ත නිරිඇල්ල විසින් මැයි 17 වන දින ප්‍රකාශයට පත් කරන ලද නිවේදනයේ දක්වා ඇති විධාන මගින් සැලසුම් කර ඇත්තේ, ඔන්ලයින් ගනුදෙනුවක විවිධ අදියරයන් හරහා පාරිභෝගිකයන් ආරක්ෂා කිරීම සඳහා ය.

නව රෙගුලාසිවලට අනුව විකුණුම්කරුවන් රැවටිලිකාර හෝ නොමග යවන ක්‍රියාවන්හි නියැලීමෙන් වැළකී සිටිය යුතු අතර, විශේෂ දීමනා, නොමිලේ අත්හදා බැලීම් සහ අදාළ විය හැකි ඕනෑම අමතර ගාස්තු සම්බන්ධයෙන් පැහැදිලි තොරතුරු සැපයිය යුතුය.

යම් භාණ්ඩයක සැබෑ මිලදී ගැනීමේ මිල වේදිකාවේ ප්‍රදර්ශනය වන මිල සමඟ සමපාත විය යුතු බව ගැසට් නිවේදනයෙන් අවධාරණය කෙරේ.

එපමණක් නොව, සියලුම ඊ-වාණිජ්‍ය ආයතන සහ වේදිකා ක්‍රියාකරුවන් පාරිභෝගිකයන්ට ඔවුන්ගේ පෞද්ගලික දත්ත රැස් කිරීමේදී, විනිවිදභාවය සහ දත්ත ආරක්ෂාව සහතික කරන පෞද්ගලිකත්ව ප්‍රකාශයක් යැවිය යුතුය.

මිලදී ගැනීමේ අදියරේදී, පාරිභෝගිකයන්ට ඔවුන්ගේ ඇණවුම තහවුරු කිරීමට පෙර ගනුදෙනුවේ සාරාංශයක් ලබාදිය යුතුය.

එසේම, ගනුදෙනුවේ විනිවිදභාවය සහතික කිරීම සඳහා, මිල (සියලු ගාස්තු ඇතුළුව), ඕනෑම අනිවාර්ය හෝ විකල්ප ගාස්තු, ගෙවීම් ක්‍රම, බෙදා හැරීමේ නියමයන්, මුදල් ආපසු ගැනීමේ සහ අවලංගු කිරීමේ ප්‍රතිපත්ති, වගකීම්, ඇපකර, රහස්‍යතා ප්‍රතිපත්ති සහ ආරවුල් විසඳීමේ විකල්ප විස්තර කරන ලදුපතක් නිකුත් කළ යුතුය.

ඊ-වාණිජ්‍ය ආයතන සහ වේදිකා ක්‍රියාකරුවන් පාරිභෝගිකයන්ට පරිශීලක-හිතකාමී ගෙවීම් යාන්ත්‍රණ ලබා දිය යුතු අතර ගෙවීම් සම්බන්ධ අවදානම් අවම කිරීම සඳහා ප්‍රමාණවත් ආරක්ෂක පියවරයන් ක්‍රියාත්මක කළ යුතුය.

එපමණක් නොව, භාණ්ඩ බෙදා හැරීම සඳහා විශ්වාසදායක සැපයුම් සපයන්නන් සේවයේ යෙදවීමට අවශ්‍ය වේ.

තවද, ඊ-වාණිජ්‍ය ආයතන සහ වේදිකා ක්‍රියාකරුවන් විසින් මිලදී ගත් භාණ්ඩ හා සම්බන්ධ ආරක්‍ෂිත ගැටළු විසඳීමට පාරිභෝගිකයින්ට සහය විය යුතු අතර සියලුම ආරක්‍ෂිත අවශ්‍යතා හෙළිදරව් කර ඇති බවට සහතික විය යුතුය.