August 24, 2025

පලාලි හි යාපනය අන්තර්ජාතික ගුවන්තොටුපළේ මගී පර්යන්ත ගොඩනැගිල්ල පුළුල් කිරීම සහ වෙනස් කිරීම සඳහා ඇස්තමේන්තුගත රුපියල් මිලියන 303ක මුදලක් සඳහා ගුවන්තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා සමාගම දේශීය සමාගම්වලින් ලංසු කැඳවා තිබේ.

කෙසේවෙතත්, ජපාන අන්තර්ජාතික සංස්ථා ඒජන්සිය (JICA) අරමුදල් සපයන බණ්ඩාරනායක අන්තර්ජාතික ගුවන්තොටුපළ පුළුල් කිරීම බරපතළ ලෙස ප්‍රමාද වී ඇත.

ලැබුණු යෝජනා දෙක තවමත් තාක්ෂණික ඇගයීම යටතේ පවතී.

බණ්ඩාරනායක අන්තර්ජාතික ගුවන්තොටුපළ සංවර්ධන ව්‍යාපෘතිය සඳහා ලංසු අවසන් වූ දිනය මෙම වසරේ මාර්තු වන නමුත් ටෙන්ඩරය ප්‍රචාරය කරන ලද්දේ පසුගිය වසරේ මැද භාගයේදීය.

මූල්‍ය ලංසු විවෘත කළ හැක්කේ JICA තාක්ෂණික ඇගයීමේ ප්‍රතිඵල සමඟ එකඟ වූ පසු පමණි.

රාජ්‍ය ව්‍යවසායන් පිළිබඳ කමිටුව අතීතයේ දී ව්‍යාපෘතිය ක්‍රියාත්මක කළ ආකාරය හෙළාදැකීමෙන් පසුව නිලධාරීන් ‘අධික ප්‍රවේශම් සහගත’ ක්‍රියාමාර්ග ගන්නා බව කර්මාන්ත ආරංචි මාර්ග පැවසීය.

මේ අතර, පලාලි ටෙන්ඩරය සඳහා පූර්ව ලංසු රැස්වීමක් ලබන සතියේ පැවැත්වීමට නියමිත අතර, ටෙන්ඩර් ඉදිරිපත් කිරීමේ අවසන් දිනය සැප්තැම්බර් 10 වැනිදා ලෙස දක්වා ඇත.

ජාතික තරඟකාරී ලංසු තැබීමේ ක්‍රියා පටිපාටිය හරහා ලංසු තැබීම සිදු කිරීමට නියමිතය.

මගී පර්යන්තයේ පැමිණීමේ ප්‍රදේශය පුළුල් කිරීම සහ වෙනස් කිරීම මෙම කාර්යයට ඇතුළත් වේ.

ඉදිකිරීම් මාස හයකින් අවසන් කළ යුතුය.

ව්‍යාපෘතිය සඳහා අරමුදල් සපයනු ලබන්නේ ගුවන්තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා සමාගමේ අරමුදල් මගිනි.

ලංසුකරුවන්ට පසුගිය වසර පහ තුළ අවම වශයෙන් රුපියල් බිලියන 1ක සාමාන්‍ය වාර්ෂික ඉදිකිරීම් වැඩ පරිමාවක් සහ රුපියල් මිලියන 167කට නොඅඩු වත්කම් හෝ ණය පහසුකම් තිබිය යුතුය.

2024 දෙසැම්බර් මාසයේදී, යාපනය අන්තර්ජාතික ගුවන්තොටුපළ පුළුල් කිරීමේ ශක්‍යතාව අධ්‍යයනය කිරීම සඳහා ගුවන්තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා සමාගම කීර්තිමත් සමාගම්වලින් යෝජනා කැඳවා තිබිණි.

එහෙත් ඉන්දියාව, මාලදිවයින, ඉන්දුනීසියාව සහ ඕස්ට්‍රේලියාව ආදී කොළඹ ගුවන් ගමන් තොරතුරු කලාපයට (FIR) යාබද රටවල ආයතන ළබැඳියාවන් ඇත ගැටුම හේතුවෙන් අයදුම් කිරීමෙන් බැහැර කරන ලදී.

යාපනය ගුවන් තොටුපළ දැනට යාපනය සහ චෙන්නායි සහ තමිල්නාඩුවේ තිරුචිරප්පල්ලි අතර දෛනික ගුවන් ගමන් සඳහා පහසුකම් සපයයි.

මගී චලනයන් ද ක්‍රමයෙන් වර්ධනය වී ඇත.