
Subscribe
Don't miss the latest news and updates.
Don't miss the latest news and updates.
Type and hit enter
රජය සතු ලිට්රෝ ගෑස් ලංකා සමාගම විසින් 2026 සඳහා ද්රව පෙට්රෝලියම් ගෑස් (LPG) මෙට්රික් ටොන් 380,000ක් මිලදී ගැනීම සඳහා ඉදිරිපත් කරන ලද නවතම අන්තර්ජාතික ටෙන්ඩරය හදිසි හා පෙර නොවූ විරූ සංශෝධනයකින් යටපත් වී තිබේ.
අගෝස්තු 27 වැනිදා ප්රකාශයට පත් කරන ලද ටෙන්ඩරය 2025 සැප්තැම්බර් මැද භාගයේදී අවසන් විය.
නමුත් අවසාන දිනයට ටික කලකට පෙර, ලිට්රෝ එහි ලබැඳියාවන් අතර ගැටුම් අංශයට මෑතකදී නව වගන්තියක් ඇතුළත් කළ අතර එය කර්මාන්ත අනතුරු ඇඟවීමක් සහ දේශපාලන විරෝධතාවක් ඇති කළේය.
සංශෝධනය, 11 වැනි වගන්තියේ, 4.2 වගන්තිය (නව වගන්තිය VIII) යටතේ “ලංසුකරුවන්ට හම්බන්තොට තරඟකරුගේ පර්යන්ත පහසුකම බදු දීමට අවසර දෙනු ලැබේ. කෙසේවෙතත්, ලිට්රෝ CBM පර්යන්තය සඳහා නිෂ්පාදනය ලබා දෙන තෙක් නිෂ්පාදනය හෝ අදාළ සැපයුම් විධිවිධාන සඳහා ලිට්රෝ කිසිදු වගකීමක් දරන්නේ නැත.” යනුවෙන් සඳහන් වේ.
බැලූ බැල්මට, වගන්තිය නම්යශීලී බවක් ලබා දෙන බව පෙනේ.
නමුත් විචාරකයන් තර්ක කරන්නේ එය ලංසුකරුවන් ලිට්රෝ හි සෘජු තරඟකරු වන ලාෆ්ස් ගෑස් සතු යටිතල පහසුකම් භාවිත කිරීමට පොළඹවන බවයි.
මෙම පියවර ජාතික බලශක්ති ආරක්ෂාව සඳහා හම්බන්තොට පර්යන්තයේ කාර්යභාරය පිළිබඳ දිගුකාලීන විවාද නැවත ඇති කරන අතර ප්රසම්පාදන විනිවිදභාවය පිළිබඳ ගැටළු මතු කරයි.
ලිට්රෝ දැනට කෙරවලපිටියේ මෙට්රික් ටොන් 8,000ක පර්යන්තයක් ක්රියාත්මක කරන අතර එයට මාබිම පිහිටි කුඩා මධ්යස්ථායක් සහාය වේ.
ශ්රී ලංකාවේ දේශීය ඉල්ලුම මසකට මෙට්රික් ටොන් 32,000ක් පමණ සපුරාලීම සඳහා රාජ්ය සමාගම නිතර නැව්ගත කිරීම් ගෙන ආ යුතුය.
ඊට වෙනස්ව, ලාෆ්ස් ටර්මිනල්ස් ලිමිටඩ් විසින් හම්බන්තොට මෙට්රික් ටොන් 30,000ක ධාරිතාවක් සහිත අති නවීන එල්පීජී පර්යන්තයක් පාලනය කරන අතර මාබිම මෙට්රික් ටොන් 3,000ක පහසුකමක් සමඟ ගබඩා කිරීම සහ ප්රතිනැව්ගත කිරීමේදී ඔවුන්ට සුවිශේෂී සැපයුම් වාසියක් ලබා දෙයි.
මෙම විෂමතාව මතභේදයේ හරයයි.
ලංසුකරුවන්ට හම්බන්තොට මත විශ්වාසය තැබීමට විධිමත් ලෙස අවසර දීමෙන්, ලිට්රෝ එහි ප්රතිවාදියාගේ යටිතල පහසුකම් මත යැපීමේ අවදානමක් ඇත.
හම්බන්තොට පර්යන්තය හදිසි අවස්ථාවක් බවට පත් වූ පළමු අවස්ථාව මෙය නොවේ.
2021 ජුනි මාසයේදී, ලිට්රෝ සහ ලාෆ්ස් එක්ව හම්බන්තොට පර්යන්තය LPG ගබඩා කිරීම සඳහා ක්රියාත්මක කිරීමට ඉඩ සලසන රාජ්ය-පෞද්ගලික හවුල්කාරිත්වයක් සඳහා රජය යෝජනාවක් ඉදිරිපත් කළ බව එවක මාධ්ය වාර්තා කළේය.
ලාෆ්ස් සභාපති ඩබ්ලිව්.කේ.එච්. වෑගපිටිය විසින් මෙහෙයවන ලද මෙම අදහස, මෙට්රික් ටොන් එකකට අමෙරිකානු ඩොලර් 70කින් පමණ පිරිවැය අඩු කිරීම සහ සිල්ලර මිල ස්ථාවර කිරීම අරමුණු කර ගෙන තිබිණි.
ශක්යතාව අධ්යයනය කිරීම සඳහා විශේෂ කමිටුවක් පවා පත් කරන ලදී.
කෙසේවෙතත්, දේශපාලන අවිනිශ්චිතතාව සහ ජාතික බලශක්ති සැපයුමේ උපායමාර්ගික පාලනය අත්හැරීමේ බිය මධ්යයේ යෝජනාව ඇනහිටියේය.
ඕනෑම වැදගත් වගන්ති වෙනසක් අතිරේකයක් ලෙස විධිමත් ලෙස නිකුත් කළ යුතු අතර සියලුම ලංසුකරුවන් සමඟ සමානව බෙදා ගත යුතු බව ප්රසම්පාදන විශේෂඥයන් සඳහන් කරයි.
නිසි ක්රියාවලියට අනුකූල වීමට අපොහොසත් වීම ටෙන්ඩරය ප්රසම්පාදන අභියාචනා මණ්ඩලය ඉදිරියේ හෝ අධිකරණයේදී පවා නීත්යනුකූලව අභියෝගයට ලක්වීමේ අවදානමක් ඇත.
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart