September 13, 2025

ගුවන් යානයක් ගොඩබෑමේදී ධාවන පථයෙන් ඉවතට පැනීම නිසා කළ පරීක්ෂාවකින් පසු නයිජීරියානු නියමුවෙකු සහ සහාය නියමුවකු මත්පැන් පානය කර සිට ඇති බව තහවුරු වී තිබේ.

ජූලි මාසයේ සිදුවූ අනතුරෙන් පසු, පෝර්ට් හාර්කෝට් අන්තර්ජාතික ගුවන්තොටුපළේදී නයිජීරියානු ආරක්ෂක විමර්ශන කාර්යාංශය මොවුන් දෙදෙනා පරීක්ෂාවට ලක් කර ඇත.

ඊට අමතරව, කාර්ය මණ්ඩල සාමාජිකයකු කංසා භාවිත කර ඇති බව ද හෙළිව තිබිණි.

සිද්ධිය වන අවස්ථාවේ බෝයිං 737 යානයේ සිටි පුද්ගලයන් 103 දෙනාට කිසිදු හානියක් සිදු නොවීය.

ගුවන් යානය ක්‍රියාත්මක කළ එයාර් පීස් සමාගම පැවසුවේ ආරක්ෂක රෙගුලාසි පිළිපැදීමට අපොහොසත් වීම හේතුවෙන් 64 හැවිරිදි නියමුවා සේවයෙන් පහ කර ඇති අතර, සහාය නියමුවා නැවත රාජකාරී කටයුතු කරන බවයි.

මූලික විමර්ශන සහ පිරිසිදු සෞඛ්‍ය පනතක් මගින් නයිජීරියානු සිවිල් ගුවන් සේවා අධිකාරිය විසින් සහාය නියමුවා නිදොස් කොට නිදහස් කළ බව එයාර් පීස් නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් පැවසීය.

නයිජීරියානු ආරක්ෂක විමර්ශන කාර්යාංශය විසින් සිදු කරන ලද පරීක්ෂණවලින් පෙනී ගියේ නියමුවා සහ සහාය නියමුවා මෑත කාලීන මත්පැන් පරිභෝජනය පෙන්නුම් කරන එතිල් ග්ලූකුරෝනයිඩ් (EtG) සඳහා ධනාත්මක බවයි.

කැබින් කාර්ය මණ්ඩල සාමාජිකයකු ද කංසාවල මනෝ ක්‍රියාකාරී සංරචකය වන THC සඳහා ධනාත්මක බව තහවුරු වී ඇත.

නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් එයාර් පීස් පැවසුවේ නයිජීරියානු ආරක්ෂක විමර්ශන කාර්යාංශය වෙතින් කිසිදු විෂ විද්‍යා පරීක්ෂණ ප්‍රතිඵලයක් ලැබී නොමැති බවයි.

“සිද්ධියෙන් මාසයකට වැඩි කාලයක් ගතවී ඇති අතර සිද්ධියෙන් පැයකටත් අඩු කාලයකදී කාර්ය මණ්ඩලයේ මත්පැන් සඳහා පරීක්ෂා කිරීමෙන් පසුව එවැනි සොයාගැනීම් පිළිබඳ නයිජීරියානු ආරක්ෂක විමර්ශන කාර්යාංශය වෙතින් කිසිදු නිල සන්නිවේදනයක් අපට තවමත් ලැබී නැත,” යනුවෙන් එයාර් පීස් පැවසීය.

නියමුවාගේ මුළු පියාසර කාලය පැය 18,000කට වඩා වැඩි වූ අතර, වයස අවුරුදු 28ක් වූ සහාය නියමුවාගේ පියාසර කාලය පැය 1,200කට ආසන්න විය.

නයිජීරියානු ආරක්ෂක විමර්ශන කාර්යාංශය පවසන්නේ එහි පරීක්ෂණ තවමත් සිදුවෙමින් පවතින බවයි.

වසර ගණනාවක් තිස්සේ නයිජීරියාවේ ගුවන් යානා අනතුරු සිදුවී නොමැති වුවද, ගුවන් යානා ධාවන පථය ඉක්මවා යෑම සහ ගොඩබෑමේදී ටයර් පුපුරා යෑමේ අවස්ථා තිබේ.

මෙම මස මුලදී, ගුවන් සේවා බලධාරීන් ගුවන් යානා ආරක්ෂාව වැඩි දියුණු කිරීම අරමුණු කරගත් නව පියාසැරි දත්ත මධ්‍යස්ථානයක් දියත් කළ නමුත් කොටස්කරුවන් පවසන්නේ මෙම අංශයේ තවදුරටත් ආරක්ෂිත පියවර සහ වැඩිදියුණු කළ තාක්ෂණය යෙදවිය යුතු බවයි.