
Subscribe
Don't miss the latest news and updates.
Don't miss the latest news and updates.
Type and hit enter
පුද්ගලයන් 260 දෙනෙකුට මරු කැඳවමින් පසුගිය මාසයේ සිදු වූ එයාර් ඉන්දියා ගුවන් අනතුරට හේතුව එන්ජින්වලට ඉන්ධන සැපයුම අඩාළ වීම බව මූලික වාර්තාවකින් හෙළි වී තිබේ.
ලන්ඩන් බලා පිටත් වූ ගුවන් යානය අහමදාබාද් ගුවන් තොටුපළේ ධාවන පථයෙන් ඉවත් වී විනාඩියක් ගතවන්නටත් පෙර නැවත පොළොවට කඩා වැටිණි.
එක් මගියකු හැර යානයේ සිටි සියලු දෙනා අනතුරින් මිය ගියහ.
CNN නාලිකාව විසින් ලබාගෙන ඇති ඉන්දියාවේ ගුවන් යානා අනතුරු විමර්ශන කාර්යාංශයේ වාර්තාවට අනුව, බෝයිං 787 ඩ්රීම්ලයිනර් යානයේ නියමු කුටියේ ඉන්ධන පාලන ස්විචයන් පෙරළී ගොස් එන්ජින්වලට ඉන්ධන හිඟයක් මතු වී තිබේ.
පැය 49ක පියාසැරි දත්ත සහ පැය දෙකක නියමු කුටියේ ශ්රව්ය ඇතුළුව යානයේ කළු පෙට්ටියේ පටිගත දත්ත ලබා ගැනීමට විමර්ශකයන්ට හැකි විය.
ගුවන් යානයේ ගුවන් වේගය 180ක් වූ අතර, එන්ජින් දෙකෙහිම ඉන්ධන කපා හැරීමේ ස්විචයන් “තත්පර 01ක කාල පරතරයකින් එකින් එක RUN සිට CUTOFF ස්ථානයට මාරු වී ඇත” යනුවෙන් වාර්තාවේ දැක්වේ.
“කොක්පිට් හඬ පටිගත කිරීමේදී, එක් නියමුවකු අනෙක් ගුවන් නියමුවාගෙන් ඔහු එසේ කළේ මන්දැයි අසන බව ඇසේ. අනෙක් නියමුවා පිළිතුරු දුන්නේ ඔහු එසේ නොකළ බවයි,” යනුවෙන් ද වාර්තාවේ සඳහන් වේ.
කඩිනමින්, ස්විචයන් තිබිය යුතු ස්ථානයට ආපසු හරවන ලද අතර, අනතුර සිදු වීමේදී එන්ජින් නැවත ක්රියාත්මක කිරීමේ ක්රියාවලියක යෙදී සිටිමින් තිබී ඇත.
787 යානයන්හි, ඉන්ධන කපා හැරීමේ ස්විචයන් ගුවන් නියමුවන් දෙදෙනාගේ ආසන අතර, යානයේ තෙරපුම් ලීවරවලට වහාම පිටුපසින් පිහිටා ඇත.
ඒවා දෙපස ලෝහ තීරුවකින් ආරක්ෂා කර ඇති අතර අහම්බෙන් කපා හැරීම වැළැක්වීම සඳහා නිර්මාණය කර ඇති අගුලු දැමීමේ යාන්ත්රණයක් ද ඇත.
2010 දී බෝයිං 787 යානාවල තෙරපුමට පහළින් ඉන්ධන කපා හැරීමේ ස්විචයන් දක්නට ලැබේ.
ගුවන් තොටුපළ කැමරා දර්ශනවලින් පෙන්නුම් කරන්නේ ගුවන් යානයක හදිසි බල ප්රභවයක් වන රැම් එයාර් ටර්බයිනය මෙම ගුවන් යානය ගුවන් ගත වීමෙන් පසු මුල් නැගීමේදී යොදවා තිබූ බව දක්නට ලැබෙන බව යැයි වාර්තාවේ සඳහන් වේ.
ගුවන් තොටුපළ සීමාව තරණය කිරීමට පෙරම යානයේ උන්නතාංශය අඩු වීමට පටන් ගෙන තිබිණි.
“ගුවන් යානය පියාසර කරන අතරතුර ඉන්ධන පාලන ස්විච CUTOFF සිට RUN වෙත ගෙන යෑමේ දී, එක් එක් එන්ජිම පූර්ණ බලයෙන් ක්රියාත්මක වන ද්විත්ව එන්ජින් පාලනය ස්වයංක්රීයව ජ්වලනය සහ ඉන්ධන හඳුන්වාදීමේ නැවත දැල්වීම සහ තෙරපුම් ප්රතිසාධන අනුපිළිවෙළක් කළමනාකරණය කරයි,” වාර්තාවේ සඳහන් වේ.
එන්ජින් නැවත දැල්වීමට උත්සාහ කිරීමෙන් තත්පර කිහිපයකට පසු, එක් නියමුවකු “මේඩේ මේඩේ මේඩේ” යනුවෙන් කෑ ගැසීය.
ගුවන් පාලකයා යානයේ ඇමතුම් ලකුණ ඉල්ලා සිටියද, ප්රතිචාරයක් නොලැබුණු අතර දුරින් ගුවන් අනතුර නිරීක්ෂණය වී තිබිණි.
ඉන්ධන ස්විච ‘හිතාමතාම චලනය කිරීමට නිර්මාණය කර ඇති’ බව CNN ආරක්ෂක විශ්ලේෂක ඩේවිඩ් සූසි පැවසූ අතර, අහම්බෙන් සියලුම ඉන්ධන ස්විච ක්රියා විරහිත කළ අවස්ථා ‘අතිශය දුර්ලභ’ බව ඔහු පැවසීය.
“වසර ගණනාවක් පුරා ඒවා වැඩිදියුණු කර ඇත්තේ, එම ස්විචයන් අහම්බෙන් චලනය කළ නොහැකි බවට සහ ඒවා ස්වයංක්රීය නොවන බවට සහතික කර ගැනීම සඳහාය. ඒවා කිසිදු ආකාරයකින් තමන් විසින්ම චලනය නොවේ,” සූසි සිකුරාදා පැවසීය.
ගුවන් යානයේ කපිතාන්වරයා වයස අවුරුදු 56ක් වූ අතර ඔහු තම වෘත්තීය ජීවිතය තුළ පැය 15,000කට වඩා පියාසර කර ඇත.
පළමු නිලධාරියා වයස අවුරුදු 32ක පුද්ගලයෙක් වූ අතර පියාසර පැය 3,400කට වඩා වැඩි කාලයක් සේවය කර ඇත.
සුන්බුන්වලින් සොයාගත් උපකරණවල සැකසුම් ගුවන්ගත කිරීම සඳහා සාමාන්ය බව විමර්ශකයෝ ද සඳහන් කළහ.
ගුවන් යානයේ ඉන්ධන පරීක්ෂා කරන ලද අතර එය සතුටුදායක ගුණාත්මක බවකින් යුක්ත බව සොයා ගෙන තිබිණි.
වාර්තාවට අනුව, ගුවන් ගමන් මාර්ගය අසල සැළකිව යුතු පක්ෂි ක්රියාකාරකම් නිරීක්ෂණය වී නොමැත.
යානය සඳහා ගුවන්ගත කිරීමේ බර අවසර ලත් සීමාවන් තුළ ඇති බව සොයා ගන්නා ලද අතර, ගුවන් යානයේ ‘අනතුරුදායක භාණ්ඩ’ නොතිබිණි.
ගුවන් යානයේ පියාපත්වල ෆ්ලැප් අංශක 5ක ස්ථානයක සකසා ඇති බවත්, එය ගුවන්ගත කිරීම සඳහා නිවැරදි බවත්, ගොඩබෑමේ ගියර් ලීවරය පහළ ස්ථානයේ ඇති බවත් විමර්ශකයන් සොයා ගෙන තිබිණි.
වම් එන්ජිම මාර්තු 26 වැනි දින ගුවන් යානයේ ස්ථාපනය කරන ලද අතර දකුණු එන්ජිම මැයි 1 වැනි දින ස්ථාපනය කරන ලද බව වාර්තාවේ සඳහන් වේ.
එයාර් ඉන්දියා ගුවන් යානය 171 ජුනි 12 වැනි දින ඉන්දියාවේ බටහිර ගුජරාට් ප්රාන්තයේ අහමදාබාද්හි සර්දාර් වල්ලභ්භායි පටෙල් අන්තර්ජාතික ගුවන්තොටුපළෙන් පිටත් විය.
බෝයිං 787-8 ඩ්රීම්ලයිනර් යානය ලන්ඩන් ගැට්වික් බලා ගමන් කරමින් තිබූ අතර දේශීය වේලාවෙන් සවස 6:25ට ගොඩබෑමට නියමිතව තිබිණි.
එයාර් ඉන්දියා ගුවන් සේවය පවසා තිබුණේ මගීන් සහ කාර්ය මණ්ඩල සාමාජිකයන් 242 දෙනෙකු එහි සිටි බවයි.
එයට ඉන්දියානු ජාතිකයන් 169 දෙනෙකු, බ්රිතාන්ය ජාතිකයන් 53 දෙනෙකු, පෘතුගීසි ජාතිකයන් හත් දෙනෙකු සහ කැනේඩියානු ජාතිකයකු ඇතුළත් විය.
යානය බීජේ වෛද්ය විද්යාලයේ රෝහල් නේවාසිකාගාරයට කඩා වැටීමෙන් එහි සිටි අයට අමතරව බිම සිටි පුද්ගලයන් ගණනාවක් ද මිය ගියහ.
අනතුරින් මුළු මරණ 260ක් සිදු වූ බව වාර්තාවේ දැක්වේ.
වාර්තාව ලැබුණු බව එයාර් ඉන්දියා පිළිගත් අතර විමර්ශනයේදී බලධාරීන් සමඟ සහයෝගයෙන් කටයුතු කරන බව පැවසීය.
“AI 171 අනතුරෙන් විපතට පත් වූ පවුල් සහ අය සමඟ එයාර් ඉන්දියා සහයෝගීතාව පළ කරයි, අපි අහිමිවීම් ගැන දිගටම ශෝක වන අතර මෙම දුෂ්කර කාලය තුළ සහාය ලබා දීමට සම්පූර්ණයෙන්ම කැපවී සිටිමු.” යනුවෙන් ගුවන් සේවය X හි සටහන් කර තිබිණි.
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart