August 7, 2025

චීනයේ BYD මෝටර් රථ ශ්‍රී ලංකාවේ නවතම මෝටර් රථ අලෙවියේ පෙරමුණ ගෙන තිබේ.

2025 වසරේ මේ දක්වා අලෙවි වී ඇති BYD වාහන සංඛ්‍යාව 3,419ක් වන අතර, මෝටර්වල ප්‍රමාණය පිළිබඳ මතභේදයක් හේතුවෙන් රේගුව ඇටෝ වාහන 3ක් අත්අඩංගුවට ගැනීමෙන් පසු ජූලි මාසයේදී විකුණුම් පහත වැටීමක් පෙන්නුම් කර තිබිණි.

ජූලි මාසයේදී විදුලි වාහන ලියාපදිංචි කිරීම් ජුනි මාසයේදී පැවති ඒකක 3,400 සිට ඒකක 4,292 දක්වා ඉහළ ගොස් ඇති බව කොළඹ පදනම් කරගත් තැරැව්කාර සමාගමක් වන JB Securities විසින් දත්ත විශ්ලේෂණයකින් පෙන්නුම් කර තිබේ.

ඒ අතර මෝටර් රථ ඒකක 264ක්, SUV රථ ඒකක 107ක් සහ ද්වි රෝද රථ ඒකක 3,802ක් ලියාපදිංචි කර තිබේ.

ජූලි මාසයේදී ලියාපදිංචි කරන ලද වාහන 35,232න් 26,171ක්ම මෝටර් බයිසිකල් විය.

ඉන් බහුතරයක් අභ්‍යන්තර දහන එන්ජින් සහිත ඒවායි.

බජාජ් මෝටර් බයිසිකල් 10,178ක් සහ TVS මෝටර් බයිසිකල්7,563ක් සහ Yamaha 3,378ක් මෝටර් බයිසිකල් මෙම යතුරුපැදි අතර විය.

විදුලි ද්වි-රෝද රථ අතර, යාඩියා ඉහළම වෙළඳ වී තිබුණේ ලියාපදිංචි කිරීම් 2,473ක් සමගය.

නවෝව් 191ක් ලියාපදිංචි කර තිබේ.

ජූලි මාසයේදී ලියාපදිංචි කරන ලද BYD ඒකක ගණන 787 දක්වා පහත වැටී තිබිණි.

එය ජුනි මාසයේදී සටහන් වී තිබුණේ 1,254ක් ලෙසය.

ජුනි මාසයේදී භාවිත කළ BYD ඒකක 6ක් ලියාපදිංචි කර තිබේ.

ජූලි ලියාපදිංචි කිරීම්වලට ඩොල්ෆින් 153ක්, සීල් 83ක් සහ ඇටෝ 3 ඒකක 68ක් ඇතුළත් වූ අතර එය ජුනි මාසයේදී 501ක් විය.

ජූලි දක්වා BYD 3,444ක් අලෙවි වී ඇති අතර 25ක් භාවිත කරන ලද ඒවායි.

2025 දී මේ දක්වා BYD ඇටෝ 3 1,246ක් සහ සීලයන් 1,488ක් ලියාපදිංචි කර ඇත.

බදු ගැටළුවක් නිසා 100kW අඩු ශ්‍රේණිගත මෝටරයක් සහිත Atto 3 වාහන 1,000ක් පමණ රේගුව විසින් රඳවාගෙන ඇත.

සැබෑ මෝටරය 150kW මෝටරයට සමාන බව කියනු ලැබේ.

සිංගප්පූරුවේ සහ නේපාලයේ මීට සමාන මෝටර් රථ අලෙවි කරන බව සමාගම පවසා ඇති අතර, කුඩා එන්ජිමක් සහිත මෝටර් රථ කාර්ය සාධනය අඩු කර ඇති බව සමාගම පවසයි.

ශ්‍රී ලංකාව එන්ජින් ප්‍රමාණය සහ මෝටර් ප්‍රමාණය අනුව මෝටර් රථවලට බදු අය කරන බැවින්, භාවිත කළ මෝටර් රථවලට වැඩි බදු අය කෙරේ.

නව වාහනවල පුනර්ජනනීය බිඳවැටීම වැනි විවිධ තාක්ෂණයන් ඇති බැවින් බොහෝ නවීන විදුලි වාහන මෝටර මෘදුකාංග මගින් පාලනය වේ.

රේගුව එම වාහනවල මෝටරය පරීක්ෂා කිරීමට අපේක්ෂා කර ඇත.

JB Securities පවසන්නේ අඩු බද්දක් භාවිත කර වාහනයේ වටිනාකම අඩු කිරීමේ හැකියාව ඇති බවයි.

“ප්‍රමාණය මත පදනම් වූ බද්දක් යෙදිය යුතු නම්, වඩා හොඳ ප්‍රවේශයක් වනුයේ නිශ්චිතව දක්වා ඇති දළ වාහන බර භාවිත කිරීමයි ” යනුවෙන් වාර්තාවේ දැක්වේ.