July 30, 2025

ආන්දෝලනාත්මක BYD විදුලි වාහන තොගයක ප්‍රකාශිත මෝටර් ධාරිතාවය පිළිබඳව නිල පරීක්ෂණයක් ආරම්භ කර ඇති බව ශ්‍රී ලංකා රේගුව තහවුරු කර ඇත.

රාජ්‍ය මුදල් පිළිබඳ කමිටුව (COPF) ඉදිරියේ පෙනීසිටි රේගු ජ්‍යෙෂ්ඨ අධ්‍යක්ෂ සහ ප්‍රකාශිකා සීවලි අරුක්ගොඩ පැවසුවේ, කර්මාන්තයේ පාර්ශවකරුවන්ගේ පැමිණිලි සහ මුදල් නියෝජ්‍ය අමාත්‍යවරයාගෙන් ලැබුණු තොරතුරු අනුව විමර්ශනය ආරම්භ කළ බවයි.

සම්පූර්ණ වාහන තොගය කිලෝවොට් 100 (kW) මෝටර ඇති බව ප්‍රකාශ කරන ලද නමුත්, රේගුව දැන් ඒවා ඇත්ත වශයෙන්ම කිලෝවොට්150(kW) මෝටර වලින් සමන්විතද යන්න පරීක්ෂා කරමින් සිටී. එය අදාළ බදු සැලකිය යුතු ලෙස ඉහළ නංවන වර්ගීකරණයකි.

රේගු නිලධාරීන් පවසන්නේ, විමර්ශනයේ ප්‍රමාදයන්ට හේතුව, ආනයනකරු සහ ශ්‍රී ලංකාවේ නිල BYD නියෝජිතයා වන ජෝන් කීල්ස් CG ඔටෝ (පෞද්ගලික) සමාගම වෙතින් සහාය නොලැබීම බවයි.

“අපි ඔවුන්ට මෝටරය පරීක්ෂා කළ යුතු බව අපි ඔවුන්ට පැවසුවා, නමුත් ඔවුන් පවසන්නේ එය ක්‍රියාවලියක් බවයි, එබැවින් ප්‍රමාදය ඔවුන්ගේ කෙළවරින් සිදුවූවක්” යැයි රේගු ප්‍රකාශකවරයා වැඩිදුරටත් පැවසීය.

වාහනවල මෘදුකාංග වෙනස් කර සැබෑ ධාරිතාවට වඩා අඩු මෝටර් ධාරිතාවක් පෙන්නුම් කර තිබේද යන්න පිළිබඳව නිලධාරීහු විමර්ශනය කරමින් සිටිති.

මෝටර් රථවල සත්‍ය පිරිවිතර සත්‍යාපනය කිරීම සඳහා තාක්ෂණික පරීක්ෂණ සඳහා මොරටුව විශ්ව විද්‍යාලය සහාය වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ.

විදේශීය නිෂ්පාදකයකු සම්බන්ධ කාරණයක් බැවින් පරීක්ෂණ අන්තර්ජාතික ප්‍රමිතීන්ට අනුකූල විය යුතු බව COPF සභාපති පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී හර්ෂ ද සිල්වා සඳහන් කර ඇත.

කොළඹ වරායේ BYD වාහන 1,000 කට ආසන්න සංඛ්‍යාවක් රේගුව විසින් රඳවා තබාගැනීමෙන් පසුව මෙම විමර්ශනය සිදු වේ.

ආනයනකරු වාහන අනුකූල බවත් 100kW මෝටර සහිත බවත් පවසන අතර, රේගුවෙන් අවසන් තීරණයක් තවමත් අපේක්ෂා කෙරේ.