October 20, 2025

මෙරට වාහන ලියාපදිංචිය සැප්තැම්බර් මාසයේදී අඛණ්ඩව වැඩි වූ අතර,පෙර මාසයට සාපේක්ෂව එය සියයට 27ක වැඩිවීමක් බව පෙනී ගොස් තිබේ.

කොළඹ පදනම් කරගත් තැරැව්කාර සමාගමක් වන J B Securities විසින් කළ වාහන ලියාපදිංචි දත්ත විශ්ලේෂණය පෙන්නුම් කරන්නේ සැප්තැම්බර් මාසයේදී වාහන ලියාපදිංචිය 48,708ක් දක්වා ඉහළ ගොස් ඇති බවයි.

පෙර මාසයට සාපේක්ෂව සැප්තැම්බර් මාසයේදී මෝටර් රථ ලියාපදිංචිය 2,329 සිට 4,268 දක්වා ඉහළ ගිය අතර, SUV සහ ක්‍රොස්ඕවර් රථ අගෝස්තු මාසයේදී පැවති 3,800 සිට 5,813ක් දක්වා ඉහළ ගියේය.

ක්‍රොස්ඕවර් රථ දැන් ජනප්‍රිය වාහන අංශයක් බවට පත්ව ඇති අතර, එය සෙඩාන් සහ හැච්බැක් අභිබවා යයි.

ශ්‍රී ලංකාව පසුගිය ආර්ථික අර්බුදයට පෙර මාසිකව මෝටර් රථ සහ SUV රථ 5000-6000ක් පමණ ආනයනය කළ අතර, ත්‍රිරෝද රථ 10,000ක් සහ මෝටර් සයිකල් 30,000කට වැඩි ප්‍රමාණයක් ආනයනය කරන ලදී.

ක්‍රොස්ඕවර් රථ සහ මෝටර් රථ ලියාපදිංචිය සැප්තැම්බර් මාසයේදී 10,081ක් වූ අතර එය අගෝස්තු මාසයේදී 6,137ක් වීම නිසා අර්බුදයට පෙර මට්ටමට වඩා ඉහළ මට්ටමක පවතී.

සැප්තැම්බර් මාසයේදී යතුරුපැදි 32,626ක් ලියාපදිංචි කර ඇති අතර එය අගෝස්තු මාසයේදී 27,585ක් විය.

අර්බුදයට පෙර, මසකට යතුරුපැදි 30,000 සිට 35,000 දක්වා ලියාපදිංචි කර ඇත.

සැප්තැම්බර් මාසයේදී ත්‍රිරෝද රථ 3,015ක් ලියාපදිංචි කර ඇති අතර එය අගෝස්තු මාසයේදී පැවති 2,497 සිට ඉහළ ගොස් ඇත.

අර්බුදයට පෙර ශ්‍රී ලංකාව ත්‍රිරෝද රථ 10,000ක් පමණ මාසිකව ලියාපදිංචි කර ඇත.

2015 දී රුපියල් 500,000-600,000ක් පමණ වූ ත්‍රිරෝද රථයක මිල දැන් අධික බදු සහ රුපියල අවප්‍රමාණය වීම හේතුවෙන් රුපියල් මිලියන 2ක් පමණ වේ.

කෙසේවෙතත්, මේ මොහොතේ මුදල් මුද්‍රණය නොකර වාහන ආනයනය කරනු ලබන අතර විදේශ විනිමය හිඟයක් ද නොමැත.

මෝටර් රථවලට ඉතා ඉහළ මට්ටම්වල බදු අය කරනු ලබන අතර, සිල්ලර මිලෙන් තුනෙන් එකක් පමණ විදේශ විනිමය වෙළඳපොළට පැමිණේ.

වාහන රටට විශාල ආදායම් මාර්ගයකි.

මෝටර් රථ ආනයනය අවහිර කිරීම සාමාන්‍යයෙන් රජයේ ආදායමට බලපාන අතර ආර්ථික ක්‍රියාකාරකම් ද අඩු කරයි.