August 19, 2025

මේ වසරේ මුල් මාස හය තුළ ශ්‍රී ලංකාව ඩොලර් මිලියන 318ක පාවිච්චි කළ ජපන් වාහන ආනයනය කර ඇත.

2025 අවසන් වන විට ජපානයෙන් භාවිත කළ මෝටර් රථ ආනයනයේ මෙතෙක් පැවති පිළිබඳ ඉහළම අගය වාර්තා කරනු ඇතැයි පෙනෙන්නට තිබේ.

නිකේයි ඒෂියා වාර්තාවකට අනුව, ජපානයේ මුදල් අමාත්‍යාංශ වෙළඳ සංඛ්‍යාලේඛනවලින් පෙනී යන්නේ පළමු අර්ධයේ දී මෙම අපනයනවල වටිනාකම තහනමට පෙර එනම් 2019 සම්පූර්ණ වසර සඳහා වූ ඩොලර් මිලියන 279 ඉක්මවා ගොස් ඇති බවයි.

මෙය 2018 මුල් අර්ධය සඳහා වූ සංඛ්‍යාවට පමණක් දෙවැනි වන අතර එය වාර්තාගත ඩොලර් මිලියන 450ක් විය.

වසරේ මුල් මාස හය සඳහා ශ්‍රී ලංකාවට කරන ලද අපනයන ජපානයේ සියලුම පාවිච්චි කළ මගී වාහන අපනයනයෙන් 6%කි.

මෙම සංඛ්‍යාලේඛන පෙබරවාරි මාසයේ ශ්‍රී ලංකාවේ ආනයන තහනම ඉවත් කිරීමෙන් පසු මාස පහක් පමණක් ආවරණ කරයි.

ජුනි මාසයේදී පමණක් ඩොලර් මිලියන 110 දක්වා ඉහළ යෑමක් දක්නට ලැබෙන බැවින්, සම්පූර්ණ වසර සඳහා වන සංඛ්‍යාව නව ඉහළම අගයකට පැමිණීමට ඉඩ ඇති බව නිකේයි ඒෂියා පැවසීය.

ජපානයෙන් නිෂ්පාදිත පාවිච්චි කළ මෝටර් රථ ශ්‍රී ලංකාවේ සැමවිටම ජනප්‍රිය වී තිබේ.

බොහෝ දෙනෙක් වසර තුනකට අඩු කාලයක් පැරණි ‘නව පාවිච්චි කළ මෝටර් රථයක්’ මිලදී ගැනීම හොඳ ආයෝජනයක් ලෙස සලකති.

2015 සහ 2018 යන දෙඅංශයේම වටිනාකම අනුව ජපන් පාවිච්චි කළ වාහන අපනයනය සඳහා විශාලතම ගමනාන්තය ශ්‍රී ලංකාව විය.

2020ට පෙර වාහනයකට ඩොලර් 13,500ට වඩා අඩු අගයක් ගත් වාහනයක දැන් සාමාන්‍ය වටිනාකම ඩොලර් 17,000ක් ලෙස ඉහළ ගොස් ඇත.

චීනයේ BYD වැනි විදුලි වාහන නිෂ්පාදකයන් ද මෙම වෙළඳපොළ අත්පත් කර ගනිමින් සිටී.

“චීනය ශ්‍රී ලංකාව තුළ ශක්තිමත් බලපෑමක් පවත්වා ගෙන ගියත්, වත්කම් වටිනාකම ගැන මිනිසුන් සිතන විට ජපන් පාවිච්චි කළ මෝටර් රථ චීන විදුලි වාහනවලට වඩා තෝරා ගැනීමේ වාහනය ලෙස දිගටම පවතිවී” යනුවෙන් ඉටෝචු පර්යේෂණ ආයතනයේ විධායක සගයා වන සන්ෂිරෝ ෆුකාඕ නිකේයි ඒෂියා වෙත පැවසීය.

ශ්‍රී ලංකාවේ භාවිත කළ මෝටර් රථ වෙළඳපොලේ මෙම රථවල බලපෑම ජපානයේ දේශීය වෙළඳපොළට ද බලපාන බව පෙනේ.

ජපන් භාවිත කළ මෝටර් රථ වෙළඳපොළක් වන කුරුමා එරාබි වෙතින් ලැබුණු වාර්තාවකින් පෙන්නුම් කළේ තහනම ඉවත් කිරීමෙන් පසු ජපන් වෙළඳපොලේ බොහෝ මාදිලි සඳහා වෙන්දේසි මිල ඉහළ ගොස් ඇති බවයි.

ශ්‍රී ලංකාවේ ජනප්‍රිය මාදිලියක් වන ටොයොටා හි ලෑන්ඩ් කෲසර් පූර්ණ ප්‍රමාණයේ SUV රථය ද ඒ අතර වේ.

ශ්‍රී ලංකාවට අපනයනය කිරීම සඳහා කුඩා කාර් සහ අනෙකුත් කුඩා මාදිලි වඩාත් ප්‍රචලිත වුවද, විශාල මාදිලි සහ විදුලි වාහන වෙත ජනප්‍රියත්වය මාරු වෙමින් පවතින බව ෆුකාඕ තර්ක කළේය.

ජපානයේ එම වාහනවල හුවමාරු වටිනාකම් ඉහළ ගියහොත්, එය ජපාන වෙළඳපොළේ ද මෝටර් රථ ප්‍රතිස්ථාපනය සඳහා ඇති ඉල්ලුම උත්තේජනය කළ හැකි බව ඔහු පැවසීය.